Back to the Freezer

Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

Lengte: Gemiddeld

Startpunt: Chuck in de Ardougne Zoo

Startpunt op wereldkaart: Bekijk de plaats van het startpunt op de wereldkaart.

Alleen voor members: Ja

Eisen: Je moet Cold War, Ernest the Chicken, The Hunt for Red Raktuber, Sea Slug en Some Like It Cold hebben voltooid. Je hebt ook 37 Slayer, 45 Runecrafting en 50 Divination nodig. Je moet 10 Killerwatts (Level 61) verslaan.

Benodigde spullen: Combatuitrusting, bescherming tegen de hitte van de woestijn, Clockwork suit (tijdens de quest te krijgen), Insulated boots, Ice cooler, 50 Flickering energy, 50 Bright energy, 50 Sparkling energy en 50 Gleaming energy. Verder zijn voedsel, een teleportatiemiddel naar Pollnivneach en de Ardougne cloak 1 om snel bij Chuck te komen handig.

Spreek met Chuck om de quest te beginnen. Chuck zal je vertellen over twee PBJ-agenten waar je mee moet spreken. Deze agenten heten Skot en Mundsen. Chuck zal je verder vertellen dat je deze agenten kunt vinden op de marktplaats van Rellekka. Ook geeft Chuck je een wachtzin. Hiermee moet je jezelf identificeren bij de PBJ-agenten. Deze zin is voor iedereen anders, dus het is handig om hem ergens op te schrijven. Hij verschijnt overigens ook in je Quest journal.

Chuck

PBJ-agenten

Eenmaal aangekomen bij de PBJ-agenten aangekomen zullen ze je vertellen dat de pinguïns bezig zijn met een plan om Gielinor af te koelen. Nadat ze dit vertellen zal er een cutscene afspelen. In de cutscene zie je dat de pinguins met een zelfgemaakt apparaat naar de woestijn reizen. Als ze daar aankomen, wordt een klein stukje van de woestijn bedekt met sneeuw.

Praat verder met Skot en Mundsen en zij zullen je vragen om naar de locatie van het apparaat te gaan. Ga nu naar de locatie ten zuidwesten van Pollnivneach, om een kijkje te nemen bij het apparaat.

Ga naar Dundee, de man bij de krokodillen ten noordoosten van de pinguïns en vraag Dundee naar de pinguïns. Hij vertelt dat hij niks gezien heeft, maar zegt dat je het misschien eens moet vragen aan de krokodil met het Crocspeak amulet dat hij aan je geeft. Als je het amulet aan doet en dan met Croc praat, zal hij je vragen om te helpen met de temperatuur van de woestijn aangezien hij de kou niet zo prettig vindt. Na het praten met Croc zal je ontdekken dat hij vroeger ooit in de Ardougne Zoo heeft gewoond en Chuck dus kent.

Dundee

Voordat we terug naar Chuck gaan, moeten we eerst de machine onderzoeken, de T.A.R.D.I.S. Dit is overigens dezelfde naam als een machine uit de televisieserie Doctor Who en ook het muziekje rond de machine lijkt op de intro van de serie. De quest bevat nog vele andere verwijzingen naar films en televisieseries. Als je de T.A.R.D.I.S. onderzocht hebt, vind je uit waar het voor staat. Hierna kunnen we terug naar Chuck om hem over de ontwikkelingen te vertellen.

Geheime agent

Praat met Chuck. Chuck zal vertellen dat je opzoek moet gaan naar de geheime agent die zich bevindt in het kamp van de pinguïns bij de T.A.R.D.I.S. en zal je een aanwijzing geven over wie de geheime agent is. Deze aanwijzing komt ook weer in je Quest journal te staan. Het enige probleem is dat de PBJ-agent zo geheim is, dat zelfs Chuck niet weet hoe de agent heet. Voor het volgende gedeelte heb je een Penguin suit nodig, maar Chuck geeft je er eentje als je hem niet meer hebt.

T.A.R.D.I.S.

Doe je cape uit en maak je handen vrij. Ga terug naar de T.A.R.D.I.S. Eenmaal daar aangekomen ga je automatisch je pinguinpak in. Je moet nu met vier verschillende pinguins praten (de tweede optie): Elon, Gordon, Hugh en Emperor Wing. Je moet nu naar de spion op zoek gaan. Dit is Gordon, hij staat bij de palmboom. Praat met hem. Hij bevestigt het kwade plan en vertelt dat hij iets heeft: het De-lore-ing device, waarmee je door tijd kan reizen. Ook vertelt hij je dat het in een kluis zit en dat het nog niet af is. Hij geeft je een hulpmiddel om de geheime basis te vinden. Ook geeft hij je een code: 1234. Ga nu naar de ijsberg (Rellekka) door middel van de lodestone (naar het noorden lopen) of fairy ring DKS.

De ijsberg

Gebruik hier je G.P.S. en ga naar de locatie. Het schijnt dat je G.P.S. verward is en een Baron shark aanwijst. Probeer het opnieuw. Nu schijnt het een blik met vis te zin die van Gordon is. Herhaal hetzelfde trucje. Nu vind je een antieke lamp, deze is 500 xp naar keuze waard (250 voor Invention). Zoek verder. Nu vind je een hoed. Ga door. Nu vind je eindelijk de geheime basis. Ga naar Jim in het oosten en doe je pak aan. Ga naar de plaats van de basis en voer de code (1234) in. Je bent binnen.

Base

Glijd de gehele gang af naar het zuiden, tot je de grote deur in het noorden ziet die naar het midden van het complex gaat. Ga deze naar binnen en direct de kamer in het westen in. Hier zijn de kluisjes. Zoek de kluis van Gordon in het noordwesten. Hierin vind je het apparaat met een lijst van benodigdheden:

De flax en de hamer kun je vinden in de kamer vol kratten, die in het zuiden van het complex is. De ijsblokjes en het boek in de kamer helemaal in het noordwesten. De hoed vind je vervolgens in de kamer ten oosten van de ingang. Combineer nu alle items en gebruik dit op het apparaat. Hij is nu compleet. Gebruik het.

Plaatje
  1. Je komt op een tropisch eiland. Pak hier de kokosnoten en de monkey wrench op. Gebruik de wrench op je apparaat en gebruik het weer.
  2. Je komt op een plaats waar Ping en Pong gevangen zitten. Pak de bongo's en de koebel op en gebruik deze met het apparaat en gebruik het weer.
  3. Je komt op een veld met cabbages. Pluk er een en herhaal hetzelfde trucje.
  4. Je komt in de Mining Guild met allemaal bots. Ga naar de man met de Dragon pickaxe. Hij geeft je een paar schoenen. Herhaal het trucje.
  5. Je komt nu in het verleden terecht. Praat met Gordon in de kamer in het zuidwesten.

Na een verhaal over tijdreizen moet je met Elon praten bij de T.A.R.D.I.S. in het midden van de basis. Je moet nu verschillende spullen voor Elon halen:

Je kunt ze op de volgende plaatsen vinden:

Zorg dat je ook de divine energy van de lijst met benodigde voorwerpen van deze quest bij je hebt en ga terug naar Elon. Geef haar de spullen.

Ze wil nu dat je energie van een God verzamelt. Dit is de divine energy van Divination. Stop ze in de krat naast de batterijmachine en gebruik het.

Je speelt nu een spelletje mastermind. De oplossing is iedere keer anders. Een wit vakje betekent dat hij erin zit, maar op de verkeerde plek en een grijs vakje dat hij erin zit en op de goede plek. Je hebt tien pogingen tot er een nieuwe puzzel wordt gegeven. Als je daarmee klaar bent, praat je weer met Elon. Hij zegt dat je met Gordon, Emperor Wing en Hugh moet praten. Doe dit. Hugh zit in de kamer van de ijsblokjes in het noordwesten. Als je iedereen hebt gehad, praat je opnieuw met de Emperor. Jij moet gaan vliegen. Net wanneer jullie klaar zijn om te vertrekken, breken de cool-ants uit vanwege de sabotage van Gordon. Je bent gedwongen om nu te vetrekken. Ga aan boord van de Tardis in het noorden en bekijk het filmpje. Ga nu terug naar Chuck. Praat met hem voor je beloning. Gefeliciteerd: de quest is klaar!

Beloning: 25.000 Divination, 25.000 Runecrafting, 15.000 Slayer en 15.000 Agility xp. Als je de Invention tutorial gedaan hebt krijg je ook nog 10.000 Invention xp. Ook kun je 1 extra pinguïn per week vinden in Penguin Hide and Seek. Bovendien wordt de xp die je krijgt van Penguin Hide and Seek en Balthazar Beauregard's Big Top Bonanza geschaald met je level.

Quest points: 1

Quests waarvoor je deze quest nodig hebt: Geen

Over deze pagina

Geschreven door Mystery, Michael97, met dank aan RuneScupe voor bijdragen aan deze pagina.

Heb je een verbetering voor deze pagina? Stel een wijziging voor!

Lunagang maakt gebruik van cookies voor het opslaan van instellingen, het verzamelen van statistieken en om passende advertenties weer te geven. Door deze balk weg te klikken of de website blijven te gebruiken, ga je akkoord met ons cookiebeleid.