A Void Dance

Moeilijkheidsgraad: Moeilijk

Lengte: Gemiddeld

Startpunt: Praat met Commodore Tyr op Void Knight Outpost

Startpunt op wereldkaart: Bekijk de plaats van het startpunt op de wereldkaart.

Alleen voor members: Ja

Eisen: Je moet Druidic Ritual, Quiet before the swarm en Wolf Whistle hebben voltooid. Je hebt ook 54 Thieving, 52 Woodcutting, 49 Herblore, 48 Summoning, 47 Construction, 47 Mining en 46 Hunter nodig. Je moet een Black knight van level 110 kunnen verslaan. Zonder prayer gaat dat het gemakkelijkste.

Benodigde spullen: Pickaxe, wat geld (200 gp is meer dan genoeg), spade (niet aan je toolbelt), spullen om een monster van level 110 te verslaan, watch, sextant, chart. Een onion heb je ook nodig, maar die kun je tijdens de quest plukken. Wanneer je een com-orb op je bank hebt, moet je die meenemen. Je zult hem tijdens de quest terugkrijgen als je hem bent verloren.

Je valt als geroepen in het gesprek tussen Commodore Tyr en Captain Korasi. De pest van de vorige quest, Quiet Before the Swarm, moet opgespoord worden. Jij moet de groep gaan leiden die de opsporing verzorgt, die uit jou, Korasi en Jessika bestaat. Accepteer de quest.

Begin

De Temple Knights hebben het beest nog niet opgespoord, maar moesten hun zoektocht staken vanwege een probleempje in Falador. Nu ligt de zaak op het bordje van Commodore Tyr. Vraag alles wat je kan. Je moet in Port Sarim bewoners ondervragen.

Ga naar Port Sarim en loop vanaf de boot naar Void Knight Outpost een paar stappen naar het westen. Praat hier met Captain Korasi en Jessika. Je moet de mensen op de pier ondervragen.

Praat met Captain Tobias, de man die je naar Karamja kan brengen. Hij raadt je aan met de man van de viswinkel te praten. Doe dat en zeg hem dat je een ontsnapt beest zoekt. Hij zegt dat het beest naar het westen is gegaan en je het spoor vast nog wel kunt zien.

Buiten zie je inderdaad een spoor, dat je vast wel van Hunter zult herkennen. Doorzoek de stuikjes, planten en stenen en uiteindelijk zul je een spoor vinden dat naar de noordkant van de Rusty Anchor Inn leidt. Doorzoek daar het hoopje modder. Je krijgt een bericht dat je naar Korasi moet.

Port Sarim

Korasi staat nog bij de haven. Je moet van haar met de eigenaar van het café gaan praten om toegang tot de kelder van het café te krijgen, zodat je kunt zien of daar nog wat interessants is.

De barman is ziek en er totaal niet van onder de indruk dat je een wereldvernietigend beest uit zijn kelder wilt halen, maar hij laat je je gang gaan. De sleutel ligt in de hoop troep in het noordoosten van het café. Open daarmee het luik in het noordwesten.

Jessika en Korasi vergezellen je. Hak met je pickaxe in op de verdachte muur aan de noordkant van de kelder. Er stroomt nu een paarse vloeistof uit. Jessika kent het niet en wil een monster nemen. Daarvoor is een ton uit de zuidelijk gelegen kamer nodig. Je moet nu een puzzel oplossen.

Bierpuzzel 1
Bierpuzzel 2
Bierpuzzel 3

Duw tegen de tonnen zoals aangegeven op de plaatjes hierboven. Uiteindelijk kun je het lege vat eenvoudig naar de uitgang schoppen.

Het vat zal vol worden gestopt met het paarse goedje. Reset nu de puzzel met het fluitje en je kunt de kamer uit.

Praat met de twee personen bij het vat. Nu moet je met de barman praten. Vertel een leugen of de waarheid en ga daarna naar Korasi bij de haven.

Het beest heeft de barman in Port Sarim duidelijk lusteloos gegaan en is nu waarschijnlijk naar Karamja gevlucht. Ga met de boot naar Karamja en praat daar met Korasi en Jessika. Ze willen dat je met de barman gaat praten. Doe dat.

Vraag barman Zambo of hij de laatste tijd iets vreemds heeft gezien. De eigenaar van de General store heeft een "schorpioen" gezien en is nu doodziek.

Shopkeeper Kofi is net zo lusteloos als de barman in Port Sarim en waarschijnlijk ook door het beest te grazen genomen. Je moet eerst zijn muur repareren voor hij je wil helpen. Pak een plank, logs, hamer en chisel van het tafeltje in het zuidwesten. Doe dan de chisel op de plank of de logs. Je krijgt nu een jointed plank en een jointed log. Stop die in elkaar en doe het op de muur.

Joist

Kofi zal je nu helpen en naar de plek brengen waar hij het beest voor het laatst heeft gezien. Je moet weer sporenzoeken. Uiteindelijk kom je bij de bananenplantage uit. Doorzoek de hoop modder en je krijgt een gesprek tussen jou, Korasi en Jessika te zien.

Musa point

Doorzoek de hoop modder weer. Je zult wood shards vinden. Praat hierover met Jessika en Korasi. Het is een stuk hout, waxwood, dat bij chemische experimenten wordt gebruikt om waterdicht verpakkingsmateriaal te maken. Korasi en Jessika gaan het goedje uit de kelder van het café in Port Sarim onderzoeken. Jij moet met Rommik in Rimmington gaan praten en vragen of hij meer weet over waxwood.

Zorg er nu voor dat je 16 plaatsen in je inventory vrij hebt en ga naar Rimmington. De man waarmee je moet praten, is de eigenaar van de craftingwinkel. Hij vertelt dat hij deze maand net een grote order naar Falador heeft verscheept.

Ga nu naar het huis van de Chemist en praat met Korasi en Jessika. Je moet de chemist een handje helpen. Praat met hem en vraag naar A void dance. Hij vertelt je dat je zestien plaatsen in je inventory vrij moet hebben. Als je dit niet hebt en Rocking out hebt gedaan, kun je de als kast vermomde deposit box in het huisje met de slapende sergeant in het zuiden van Rimmington gebruiken.

Chemist

Je zult nu in een kelder komen, waar je uitleg krijgt over verschillende machines die je moet gebruiken. De warmte en energie moet je tijdens het werk stabiel houden, anders mislukt het. Daarna zie je een trechter waar de ingrediënten in moeten. Vervolgens vertelt de Chemist dat je de oven op moet stoken als alles te koud wordt of de luchtopening open moet zetten als alles te warm wordt. De energietoevoer werkt op eenzelfde manier: zwengel het vliegwiel aan voor meer energie of rem het af voor minder.

Begin de analyse. Kijk daarna aan de linkerkant van je scherm waarin het monster veranderd moet worden en zoek daar de bijbehorende ingrediënten in het vakje aan de rechterkant van je scherm bij. Gooi de ingrediënten in de hopper. Houd het linkerscherm goed in de gaten en verhoog of verlaag de hitte en warmte aan de hand van het scherm. Als je zonder ingrediënten komt te zitten, kun je wat uit het kastje in het noordwesten pakken.

Wanneer je op 100% zit, kom je weer boven en praat de chemist met je. Hij vertelt dat het bescherming van het hol van de pest is. Het zuigt al het leven in de omgeving op dat geen Pest is. Een groot gevaar als zoiets in Falador komt! Laat je door Jessika naar Falador brengen.

Praat met Sir Tiffy Cashien. Hij vertelt dat je met Ali Tist bij de oostelijke bank moet gaan praten. Hij verkoopt de dozen van waxwood. De mensen in zijn omgeving zijn ziek.

Ali Tist is bij zijn kraampje ten zuiden van de bank. Hij verkoopt dozen met een magisch slot voor 5 gp. Als je hem open weet te krijgen, krijg je een prijs. Koop een doosje en probeer de puzzel op te lossen. Dat zal niet lukken. Laat het ding aan de drie personen in het park zien. Het lukt hun ook niet, dus dan maar op de hardhandige manier... Klik wat teksten aan en Korasi zal het ding openslaan. Er zit van dat paarse spul in!

Ali

Ondervraag Ali Tist. Hij wil niets vertellen. Praat weer met Sir Tiffy. Hij vertelt dat je hem onder druk moet zetten en naar Sir Amik moet gaan om hulp te vragen. Hij is in het westen van de tweede verdieping van het kasteel van Falador. Je krijgt een doorzoekingsbevel van hem.

Loop weer naar Ali. Hij vertelt nu dat hij een clue scroll van iemand heeft gekregen. Aan het einde van het gebied was een grot met dozen, die niemand kan openen. Ali verkoopt ze om rijk te worden en smeert hem als iedereen zich realiseert dat de dozen niet open kunnen. Praat met de drie in het park van Falador. Je moet de clue scroll volgen.

De eerste clue is een kaartje. Ga naar Falador, verlaat de stad via de agility shortcut in het westen en graaf aan de oostkant van de dode boom zoals op het plaatje hieronder staat.

Locatie boom

Pluk ten zuiden van de Crafting guild een of meer uien en geef die aan de man die in het noorden loopt. Klik dan op "Wave". Je krijgt weer een clue scroll.

Doorzoek het krat in de farmingwinkel ten noorden van Port Sarim voor de volgende clue scroll.

Nu moet je naar de Monstery bij Edgeville. Zorg ervoor dat je een spade, armour, voedsel en een wapen mee hebt. Graaf bij het rode bloemetje ten noorden van de noordoostelijke fontein en je zult een coördinatenclue krijgen. Deze coördinaten leiden naar een groot luik in de grond ten noorden van Black Knights Fortress. Je hebt hier een sextant, chart en watch bij nodig. Probeer het luik te openen. Korasi en Jessika zullen bij je komen.

Plaatje

Open het luik. Je zult in een kelder met werkers en een Black knight komen. Korasi slaat de Black Knight neer. Praat nu weer met Korasi en Jessika. Korasi zal de guard bij de deur proberen om te praten, maar zij heeft een wachtwoord nodig. Jessika geeft je een Void drone bug waarmee je het wachtwoord af kunt luisteren. Ga ongezien naar de noordkant van de kamer en plaats de void drone bij de lage doosjes. De void drone hoort nu het wachtwoord. Pak het op en breng hem terug naar Jessika. Jessika zal proberen de deur te openen, maar ze heeft geen identiteitsbewijs. Praat weer met haar. Je moet een identiteitsbewijs van zo'n langswandelend mannetje met dozen stelen. Doe dat.

Nu kun je door de deur. De deurwachter wordt door Korasi neergeslagen. Kies ervoor om hem vast te binden of te vermoorden en ga naar de volgende kamer. Dood daar een werkman om een sleutel te krijgen.

Bij de volgende deur moet je een Black Knight van level 110 gaan doden. Hij kan je prayer tijdens het vechten uitzetten en verlagen. Hiermee geneest hij zichzelf. Het is dus verstandig om voordat je begint, geen prayer points meer te hebben. Ga de deur door en dood de Black Knight.

Na het gevecht kun je met de opgesloten pest in het kooitje praten. Je kunt hem met Summoning verstaan. Hij vertelt dat de Black knights hem gevangen hebben genomen en hem dwingen van dat paarse spul te maken. Klik op "enough of this" en dood hem of laat hem vrij.

Pest

Ga daarna met Korasi naar de Void Knight Outpost en praat met Commodore Tyr.

Beloning: 10.000 Herblore, 10.000 Hunter, 8.000 Summoning, 8.000 Woodcutting, 5.000 Thieving, 5.000 Construction en 5.000 Mining xp. 50 Commendation points van Pest Control.

Quest points: 1

Quests waarvoor je deze quest nodig hebt: The Void Stares Back

Over deze pagina

Met dank aan skykilling, Castrisgu, Skylafemme en z Like A Boss voor bijdragen aan deze pagina.

Heb je een verbetering voor deze pagina? Stel een wijziging voor!

Lunagang maakt gebruik van cookies voor het opslaan van instellingen, het verzamelen van statistieken en om passende advertenties weer te geven. Door deze balk weg te klikken of de website blijven te gebruiken, ga je akkoord met ons cookiebeleid.